Kendimi övmek gibi olmasın, bu köşeden marka ve itibar yönetimi ile ilgili verdiğim ipuçlarını dizseniz, buradan Ay'a yol olur.
Ama kendime Müslüman değilim, bilgiyi paylaştıkça mutlu oluyorum. İşte size kişisel itibarınızı yükseltecek bir bilgi daha. Twitter'da takip edilir, beğenilir ve paylaşılır olmanın yolları.
ABD'li 3 bilim adamı; Paul Andre (Carnegie Mellon Uni), Michelin Bernstein (MIT) ve Kurt Luther (Georgia Indtitute of Tech) açtıkları web sitesinden 1443 kullanıcı üzerinde bir araştırma yapmış. Kullanıcılar tam 43.738 tweeti kalitesine göre oylamış. Araştırmacılar da sonuçlara göre tweetleri 8 kategoriye ayırıp sıralamışlar.
İnsanlar tweetlerin sadece %36'sını "okumaya değer" buluyor. Geriye kalan tweetlerin %39'u takipçiler için "fena değil", %25'i ise "gereksiz." Yani bugüne kadar attığınız tweetlerin dörtte biri takipçileriniz için gereksiz laflardan ibaret. Diğerlerinin de sadece %36'sını beğeniyorlar.
Peki ne yapsak da beğenilir tweetler atsak?
Okumaya değer bulunan spontane tweetlerin en önemli özellikleri; komik ve eğlenceli olmalarıymış. Yani komik olduğunuzu düşünebilirsiniz ama bence tweetlerinizin gerçekten komik ve eğlenceli olup olmadığını bir test etseniz fena olmaz.
Kendinizi Twitter'dan pazarlayın.
İlginç bir şekilde katılımcılar Twitter'ı kendilerini ve işlerini tanıtma alanı olarak görüyorlar ve faydalı olduğunu düşünüyorlar. Zaten İnstagram ve Pinterest'in de bu amaçla kullanıldığını biliyoruz. Herkes kendini Ara Güler zannedip milyonlarca fotoğraf paylaşmaya başladı. Olsun, siz yine de işlerinize güveniyorsanız paylaşmaktan korkmayın.
Tweetdaşlara bol bol soru sorun.
Takipçiler, Twitter'ın bir işlevinin de bu olduğunu düşünüyorlarmış. Yani soru sormak, cevap vermek ve cevap bulmak. Bence de öyle. Ve çok samimi, içten cevaplar alabiliyorum. Elbette ağzının ayarı olmayan tiplerden de cevap geliyor. Ama bu cevaplar da bana kitlenin profili ve düşünce yapısı hakkında altın değerinde ipuçları veriyor...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder